Thursday, April 21, 2011

KLU kau PraSaN PosT ni, BcALah Lah yE,.

Assalamualaikum w.b.t

Kawan, kau kenapa? Ntah lah, aq try untuk buat mcm biasa, tenang, gelak2 ketawa, tapi macam ada benda yang tersekat. Mcm ada benda yang aku rasakan problem. Hmm. Aku tak tau nak cakap apa. Just i want to tell you, if you read this, please think again and try in the POSITIVE way. Ya, aku tak paham apa yang kau rasa. Tapi boleh tak bagi aku peluang ntuk paham apa yang kau rasa? Kalau aku ada buat salah, cakap je lah. Bukan terus macam ni. Sejak bila pulak ada rahsia tak bagitau aku ni? Even, kau marah aku sekalipun, bagitau. Selagi mana benda tu boleh betulkan keadaan, aku boleh terima lah. Even kau kutuk, maki hamun teruk macam mana pun. Aku still boleh terima lagi. Kau sedar tak apa yang kau buat ni lagi keruhkan keadaan? Please lah, aq tak nafikan yang kau memang kawan baik aku. Seriously aku appreciate apa yang kau dah buat untuk aku. Bila aku rasa dah give up dengan kerja, kau yang tolong settle kan. & apa yang aku ada pada hari ni pun, ada yang berpunca daripada kau. So tak terlintas pun dalam hati aku untuk sakitkan, kecewa kan kau. Jadi apa yang kau fikir, kawan? Ok, i admit. Memang aku pernah terasa hati, rimas dengan kau. Tapi tu bila kau dalam keadaan moody. Bila kau sorang2, cakap nak tak nak. Aku rimas sebab aku tak tahu nak buat apa dah. Aku nak kau happy lah, ketawa2 macam biasa. Sebab aku tau diri aku macam mana. Aku memang jenis dah cukup lega kalau orang2 yang aku rasakan penting dalam hidup ni, bahagia. Yes, mungkin memang aku boleh tak perlu fikir pasal kau, aku perasan kau ok dengan orang lain, ketawa2 segala. Tapi sampai bila? Sampai bila kau nak macam ni? Satu je lah yang aku mintak, think positive ok? Jangan lah rosakkan apa yang dah ada. Kau boleh ignore apa yang aku cakap ni, aku pun boleh berlagak buat macam biasa, tapi seriously, aku tak nak lah mcam ni. Macam ada benda yang tersekat. Fikirlah, tak semua yang kita nak, kita akan dapat, & tak semua yang kita rasakan orang tu bahagia, dia tak ada problem. Yes, aku memang tak faham apa yang kau rasa. So, tolong lah buat aku faham apa yang kau rasa tu. Kita boleh buat berbincang, bukan macam ni. Ok, kawan?

2 comments:

diarikuiani said...

mybe apa yang ko rase apa2 tu x pada dia..just dai x ade cerita je ke nk share dgn ko..ko pn kna la think positif..bak kata dato fadilah kamsah,org klu marah cuma 4 min je..pastu ko slow talk ar balik..sure dia dah ok..x ade nya org nk marah lme2, skit jiwa t..k?
all the best...

Mu'izzuddin Hatdran said...

hmm,. aq ok,. tp sbgai kwn, sriyes aq xsuke mcm nieyh,.