Saturday, July 9, 2011

BaLiK!!,. BaLiK!!,. :)

Assalamualaikum w.b.t

First, aku tak sabar nak balik! Haha. Aku nak tidur puas2 kat bilik, main game puas2 guna keyboard komputer rumah, on-line puas2, nak gi belanja sakan puas2 since duit KPT kan dah masuk. Hee~ *Ayah kata "RM300 buatlah belanja". Haha. Besar maknanya tu ok. Aku nak beli barang puas2. Then ibu kata along hari tu bawak balik cerita. Harapnya dia tak bawak lah balik ke JB. Tu pun nak tengok puas2. Haha.

I'm already done with my Physic's Test just now. Hopefully i'll get the best mark coz i'd done it HABIS BAIK dah tadi. Sampai tidur pukul 2 lebih + berlari2 ke bilik sendiri n member untuk menyiapkan Mastering Physics. Ish serious weiyh aku tak pernah belajar bagai nak rak macam ni untuk test. Ya, padahal TEST JE KOWT?! Dulu kat maktab masa Standardized Test, relaks je aku kalau esok test. Padahal 15% dari Standardized Test tu untuk pointer. Kat sini 10% jerk. Apa nak risau? Haha. "Nak buat macam tu gak ke muiz sekarang? Ehem,. Ehem,." :) So rabu ni test Chemistry & Mathematics lak. Insya-Allah boleh kot. Kena pastikan test2 yang 'kecik' ni score for self motivation untuk score bila final exam nanti. Kalau test / quiz pun dah rendah, final nanti takut down. Tu cara aku motivate diri lahh~ :)

Tengok kat Asasi Kejuruteraan --> P3. :)


Oh lupa! Test Computing Engineering naik cuti mid Sem nanti. Ish! Seriously Computing ni sebenarnya lagi susah. & sometimes buat aku ter'ingat2' BIOLOGY. Haha. Kalau dulu aku cakap "belajar Bio ni susah sebab kita belajar benda yang kita tak nampak. *bajet macam belajar Chemistry & Physics nampak r atom tu, velocity, segala tu. :) Pastu kena banyak hapal term2 yang pelik2, flow lahh, itu lahh, ini lahh". Tapi belajar Computing ni lagi lah TAK NAMPAK. Dengan term2 pun pelik2. Bila Madam Aminatul Solehah tunjuk slide yang akan belajar pada sem depan tentang programming, aku rasa macam "APE PEBENDA ALAHH LAH NI???" Dah lah seriously aku macam pandang ringan kat CSC098 ni. Haish!

ini contoh. :)
Lain2, ibu kata 'surat jawapan' dari kementerian dah sampai & yang peliknya aku disokong oleh ahli parlimen tempat aku. Takkan ayah jumpa dia lak. So tinggal tunggu keputusan je. Means?? Kalau lahh dapat, macam mana dengan PALAM ye muiz?? Hmm.

So itu jelah, agak penat baru balik dari Klang Sentral pergi beli tiket bas. Mati2 aku ingatkan 160711 ialah hari Jumaat. Bila dah beli, baru perasan hari SABTU! Huhu. Tak sanggup aku extend 1 hari kat sini. Bas pukul 6 petang lak tu. Nasib baik dapat tukar tarikh selepas dinasihati oleh cikgu Herda Suzana. Tu pun kena caj RM 2.40. Huh! Membazir2. Oh yerk! "Tahniah Nurdiana binti Md. Nor Suhaimi sebab dapat adik baru. Hehe. & good luck untuk SEM ea". :)

*Satu perkara yang menarik perhatian aku hari ni.


Pendapat peribadi aku : Apa lahh buat demonstrasi2 BERSIH ni. Baik ramai2 pakat bawak penyapu pergi 'BERSIH' kan KL tu. Pahala pun dapat. Haha. Lagi satu. Kalau tak puas hati dengan sistem pilihanraya, agak SPR takde BORANG ADUAN ke ntuk di isi? Apa guna Berita Utama TV3 buat segmen ADUAN RAKYAT? Hahaha. Come on lahh. Anda2 semua tu pemimpin2. Kami2 yang 'kecik2' ni tengah tengok & belajar dari anda2 semua tu untuk Malaysia akan datang. So kalau sekarang dah timbul benda2 ni, esok lusa?

*Ni tak kira isu sensitif kan? Luahan pendapat je, ok? :)

2 comments:

hasmila said...

cehceh..muka 4 flat muiz da keluar
physics aku hancewww..haha

Mu'izzuddin Hatdran said...

haha,. banyak r ko,. lek r,. test je pon,. :)