Saturday, August 20, 2011

KeLaJuAn'Ku' di PALAM~ :)

Assalamualaikum w.b.t

21 Ogos 2011. Lagi seminggu nak balik. Haha. *Muka tak menyabar nak balik. Rindu nak masak ketupat, bakar lemang, kacau dodol, main meriam, fire rumah orang dengan thunder king. Hehe. *Semua ni angan2 je sebab sedar lahh diri tu sikit muiz yang 'kampung' kau adalah TAMAN. Haha. Selalunya raya yang aku paling rasa 'nikmat' bila pergi rumah Mak Ngah jelahh kot kat Segamat. Sepupu2 + abg2 sedara ipar aku confirm benda wajib yang mesti ada kat rumah tu ialah mesingan *tak reti eja , bom tangan, C4, Colt M16, bom nuclear, dengan kehadiran CALCIUM CARBIDE. Nama 'timang-timangannya' ialah KABAIT. Guys kalau tak tahu, buruk perangai. Haha. Pemberi maklumat selanjutnya, tekan sini.

*Aku dah menyimpang jauh dengan tajuk nihh.

Ok since hari ni aku 'terpanggil' untuk bangun awal untuk men'settle'kan MasteringChemistryYang'Senang'TahapGaban nihh, tetiba aku terjumpa full movie untuk Senario Ops Pocot kat Youtube dalam blog beliau setelah suka2 scrollup-scrolldown kat Group Facebook. *Aku sangat fokus dalam membuat assignment. Haha. Pastu terus lahh downloads. Apa yang seronoknya, tengok nihh~ :)


Haha. Giler lahh. Bila aku tengok, aku rasa macam aku sempat kahwin dulu baru dapat tengok. Haha. *Tipulahh gitu kann~
5959 hours ( 1 day / 24 hours ) = 248.2916667 days
Aku dah rasa giveup tapi berkat kesabaranku 'menggunung', last2 dalam jam 8.39 am, jadik macam nihh dahh~ :)


Sumpah time tu aku excited giler. Rasa nak tepuk-tangan-tanpa-henti untuk kejayaan besar internet kat PALAM + IDM. Haha. Tapi tak boleh terlalu teruja sebab internet kat PALAM bagi pengguna2 cable seperti aku nihh memang akan selalunya merasa kelajuan seperti gambar first tadi. :) Tiba2 aku terfikirkan satu conclusion, adakah pada jam 8.39 am, ramai lagi yang masih tidur?! Haha. Bangun2! Untuk mereka beragama Islam dan berpuasa, ni kan dah fasa terakhir bulan Ramadhan, fasa pembebasan api neraka.

Bulan Ramadhan itu awalnya rahmat, pertengahannya keampunan, dan pengakhirannya adalah kemerdekaan (dilepaskan) dari api neraka. (Riwayat Imam Muslim) Sumber & info lanjut : sini.

So, berubahlahh ke arah kebaikan ye 'diri' & anda-anda. :)


*Aku buat conversion untuk hari kat atas buat aku teringat 'surat cinta' aku masa darjah 6 dulu. Haha. Lawak seyh. Siap buat draft segala. Entah2 kalau aku carik kat stor rumah, jumpa lagi kot draft tu. Haha. Semangat~ Cerita lama. Zaman solve 2+3=?. Sekarang dah zaman proof that 15 cos 27-13 cosec^2 90 = tan 90. *Soalan dalam SPM yang aku tinggalkan. Lemah betul trigo2 nihh. :)

* Premise I    : Hari-hari ada orang buat latihan kawad kat Padang Kawad.
  Premise II   : Hari-hari aku dengar suara orang jerit2 bagi command.
  Conclusion : Hari-hari aku rindu Jurulatih2 kat PLKN.

*Rindu lahh kat 'bandwidth' internet rumah. Cepatlah sampai hari Jumaat. Mood mengharap. :)



No comments: