Tuesday, December 27, 2011

SEGMEN | Berbisnes Dengan Topup.

Assalamualaikum w.b.t

281211. Hye there! Okay nihh just nak buat entry sangatpalingterpantas malam ni sebab adalah 'orang' ni mintak promotekan BUSINESS dia. Itu punn setelah 'disogok' Pendeta Cafe @ PALAM ye dakk?. *Ahh tak kira! Aku nak jugak walaupun tak janji papepun sebenarnya. Hahaha.

Okay, Bisnes Topup. Mungkin ada yang tak tahu or mungkin ada jugak yang memang dah sedia maklum akan kewujudan bisnes nihh. Tapi honestly aku punn sendiri baru tahu bila masuk asasi nihh. Haha. Pada pandangan aku, bussiness jenis nihh SANGAT mudah dan memerlukan hanya 'sedikit' kerajinan. Bohonglahh kann kalau ada perniagaan yang tak memerlukan hardworking. Tapi bestnya bussiness nihh, kita boleh jadikan sebagai pendapatan ketika tengah 'goyang kaki'. Means that, tak perlupunn fikir sangat business nihh. Kita still boleh buat kerja lain. Kalau student, still lagi boleh buat assignment, tutorial, berprogramming *Huk3. Kalau dah kerja punn, tak kesahlahh anda berpangkat Penoreh Getah sepenuh masa, still boleh join bussiness nihh. Tak terkecuali suri rumah tetap. Haha. Tengah buat 'mesyuarat tingkap' tu, selitkanlah perbualan tu dengan "Nak topup?". Pastu jiran korang, "Apa?! Nak 'tapak'?" Hahaha.

Faedah yang aku nampak ialah 'pemintaan' yang tinggi. Hari nihh, boleh dikatakann dari peringkat umur 7 tahun sampai ke manusia yang berperingkat great great great grandfather ada handphone. So secara tak langsung, mereka2 nihh jugak memerlukan kredit untuk menggunakan handphone mereka. *Pehal macam skema semacam ayat aku nihh??!! Plus, aku rasa untuk masa akan datang, orang datang ke kedai handphone semata2 untuk topup akan menjadi kurang relevan lagi. It's more better dengan "Mat, topup RM10! Esok waktu office aku bayar!" daripada "Oh kredit habis. Kena pergi kedai sekarang. Topup". =.='

Okay by the way, untuk maklumat yang lebih detail, korang tekan --> sini. Korang akan terus ber'cakap' dengan perunding perkhidmatan kami. Hehehe. Atau untuk Asasian UiTM Kampus Puncak Alam, korang boleh jumpa terus dengan Muhammad Syukri bin Kamil. Asasi Engineering. PI009P3. Kolej Angsana 3. Facebook beliau --> sini.


*Siapa nak bagi aku modal untuk business Program Score A? Haha.


1 comment:

Hajar Mujahidah said...

dah join score A ke?