Friday, May 18, 2012

BLABLA | Random :D

Assamualaikum w.b.t

180512. Hari ni tetiba terasa nak update blog ni. Ya saya faham saya makin malas meng-hupdate. Ya saya sedar malas tu tak bagus. Ya saya tahu ada orang kesah pulak kan saya update ke tak. Hahaha. Banyak perkara yang dah berlalu, tapi tak diceritakan kat sini. Hmm hmm. Since esok dengan lusa aku tak kerja, so malam ni haruslah aku tidur lambat ye dak? =='

1. Result Semester 2. 270412.
Asasi kejam takda dean list. :D
Actually benda alah ni memang dah sangat berkurun lamanya. Tapi rasanya tetap nak update hanya untuk 'menghormati majlis' *hiperbola aku sangat tinggi. sila jangan pelik* :D By the way, alhamdulillah alhamdulillah alhamdulillah. Walaupun apa yang aku targetkan tak tercapai punn. Walaupun rasanya semester ni aku lagi rajin dari semester lepas. Hmm hmm. Tapi dah Allah tak izinkan nak buat cemane right? Mana tau kalau Allah bagi 4.00 rata, satu dunia aku bagitahu. Allah selamatkan aku dari rasa riak. So, kalau macam ni, segan sikit nak bagitahu pointer sebenar aku. HAHAHA. But still, i'm okay. About pointer UPU, harap pointer tu layakkan aku untuk ke courses yang aku apply untuk degree karang. :D






2. Kerja @ kedai makan.
Family + wak Roslan datang sarapan. :D
Sekarang ni dah masuk bulan kedua aku kerja. Siapa sangka, aku dulu jenis yang kerja asyik tengok jam, boring, mengantuk, bagai, sekarang ni aku rasa kerja itu best. Seriously. Syukur sangat sangat dapat majikan yang layan aku 100% bukan macam seorang pekerja, tapi lebih kepada anak. :D Tambah pulak, sekarang ni aku dah ada member baru. Takdelah macam bulan lepas, shift pagi, aku sorang kat depan. Kalau penat, penat sorang sorang. HAHAHA. Credit to Syahirah keapaentahnamakau @ Ya. Pasal kau, aku jadik makin bising, makin banyak bergelak masa kerja, makin gila aku jadinya. Tapi seriously kau best. Even kadang kadang rasa boleh tahan annoying kau ni ek? :D Rasanya kalau karang kau dah habis cuti sem, aku akan terasa deeply alone kot. HAHAHA.

3. MRSM Gemencheh. 100512.
Alhamdulillah, again aku dapat balik ke sekolah PALING aku sayang. :D Seriously sangat rindu. Even masuk area Gemas je, aku dah "Allah, rindunya!". Plus, dapat balik jumpa kawan kawan lama. Akmal, Fahrur, Dian, Zizie, Syamim, Yani, Iesza, Fadil, Ainul, and the others. Sebenarnya itu tujuan utama aku balik ke maktab. Walaupun alasan masa mintak cuti kerja tu, "Nak balik sekolah lama, nak amik sijil SPM". Hahaha. Maktab dah banyak perubahan. Dari persekitaran sampailah ke cikgu cikgu yang aku rasa majoritinya berstatus ustaz kot. Hahaha. Tapi kenapa budak budak zaman sekarang rasa macam makin kecik ek? :D

And one more thing, betul apa yang Fadil kata, "Aku pergi maktab, bukan balik dengan 'tangan kosong'". Kagum dengan kawan aku sorang ni, terasa nak tanya, "Kekuatan apa yang Allah bagi kat kau ek?"

Dan saya juga mampu untuk let him/her go. *okay ayat kau muiz tak boleh blah* :D

*Banyak lagi gambar yang akan diupload di Twitter & Facebook, tapi tunggu travelog aku siap. Bila siap? Entah. HAHAHA




4. Paan, Muiz, Meow, Mila.
Taknak cakap banyak. *nangis* T__T Tapi seriously sampai maktab, memang langsung tak ingat. Perasan jambatan ni pun tak. Hahaha. =='


5. Hasmila Nazri. :)


Okay actually ini kawan saya. Nama dia Hasmila Nazri. Dia perempuan. Dia baik. Dia sopan. Dia rajin. Dia peramah. Dia suka tolong orang. Hari hari dia tolong orang. Orang tak mintak tolong pun, dia mesti akan tolong. Baik kan dia? Ya dia memang sangat baik. *okay, done mila part puji kau. :D

6. Hazirah Shukri. :)

Zizie, errr, sila jangan sentap. Karang umpama follower tak berfollow kat Twitter tu karang. HAHAHA.




2 comments:

hasmila said...

woooohhhhhh,
hahah even aku tak tahu la ikhlas ke tak kau puji aku tuh, tapi takpe, aku dah sebak ni. *terharusangat* huk huk huk T.T
HAHAHAHA
and pasal jambatan tuh pon sama! memang sampai maktab aku tak ingat langsung -..-

Mu'izzuddin Hatdran said...

hahaha ikhlas r mila,. kau ingat senang ke aq nak puji orang,. HAHAHA

haa kann? bnyk sangat benda yg nak untuk di-excitedkan,. smpai xingat langsung jmbatan tuh,. :D