Sunday, September 23, 2012

BLABLA | This is Week 3. :)

Assalamualaikum.

230912. Okay semua sihat? Okay kesah pulak aku en? Hahaha. *Ramai yang akan unfollow aku lepas ni dengan lawak ni* :D Okay pejam-celik-pejam-celik dah masuk minggu ketiga and that's meant i've another 11 weeks to finish this semester. So far Alhamdulillah. Buat masa ni sekali jelah rasanya dugaan yang sedikit mencabar. It's about BBI2420. I can't register that course just because the quota given by Fakulti Bahasa is fulled. "Alaa muiz, lek sudah. Boleh amik sem depan kot.". Hahaha yes but the thing is, just only me kot yang 'sangkut'. Owh sorry to say ah nak pulak aku amik sorang-sorang kan? Tak macam foreveralone pulak en masuk kelas takde kawan. Plus, first semester kan? So boleh dikatakan semester inilah semester yang PALING senang dalam 8 semester yang ada. Kalau amik semester depan, takut ada clash dengan kelas lain, takut semester depan lagi busy, bagai. Tapi sekarang Alhamdulillah dah settle. Esok class pertama aku. "Woahh giler kau tak seram bila orang lain dah masuk 2 minggu, tapi aku baru masuk.". Hehe.

Lain daripada tu, aku sekarang ada 'nama kolej'. Hahaha. Aku tak tau nak kata yang aku bangga ke cemane, even itu yang si senior dok hingiaq kat telinga "Kau kena bangga dengan nama kolej kau". Pastu aku pun macam ==' lah kan. The objective is to let people know who are you. It's true when they said "Nama Kamal je dah 300 kat kolej ni. Kat universiti baru 150". Hahaha. Aku still ingat lagi beliau cakap ataupun lebih dikenali sebagai 'rogol'. Hahaha. Actually this is a secret but who cares right? Siapa je nak baca blog aku nih baq ang? Hahaha. So selepas 'oriented' yang ada 5 sesi dan diakhiri dengan 'graduated', nama aku adalah ____. Okay rahsia. Sebab aku tak bangga pun. Korang yang memang dah lama kenal aku, just go through dengan apa yang korang panggil. Sebab ia akan sangat pelik bertahun panggil aku 'muiz', tetiba panggil lain. For those UPM-ian, tak kisah nak panggil apa. Lantak pi. Tapi sorry to say lah ea kalau panggil nama kolej aku, tapi aku buat selamba dang je. 19 tahun aku dibesarkan dengan nama 'muiz', tetiba nak setkan dalam otak dengan nama baru. So macam loading sekejap 5 minit, pastu baru aku menyahut ye? *Hamboi teghok bebeno loading kau. :D


Semester ni ada 7 subjek semuanya. Oral Interaction Skills (BBI2420), Engineering Mathematics I (ECC3001), Statics (EMM3102), Engineering Materials I (EMM3120), Engineering Drawing & Geometric Modelling (EMM3590), Engineering Materials and Statics Laboratory (EMM3802), Malaysian Nationhood (SKP2101). So buat masa ni pun tak tahu lagi nak kata subjek tu susah, subjek tu senang, subjek tu mintak bunuh diri ke hape. Haha. Maths silibus lebih kurang asasi dulu. Cuma of course more details. Statics rasanya bahasa mudahnya boleh dikatakan macam Physics. Dr. Rubie was said, "Most of students especially your seniors will be stucked on this course." Aku dalam hati dah macam "insyaAllah aku boleh, semua". InsyaAllah. The thing is, i should put more effort lah kan nak berjaya. Lepas ni pun aku akan banyak ber'main' AutoCAD. Hmm. Benda-benda ni yang aku kurang cukup kreatif ni part modelling, bagai. Nak imaginekan sesuatu benda tu dalam 3D, woah entahlah. Hahaha. SKP2101, Sejarah woi! Pffft. Ingatkan lepas SPM, lepas lah subjek membaca satu nih. Rupanya tak. Haihh.


Owh last but not least, here's Malam Tunas Putra 2012. Aku sangat tenggelam boleh tak dalam MTP ni sebenarnya. Bila fikirkan balik peranan aku dalam MTP, rasa macam "useless gila kau muiz". Hahaha. Bukanlah. Salah sendirik jugak senanya sebab tak fully take part dalam MTP. Tak guna sangat critical thinking bahasa bajetnya. Hahaha. Tapi tu tak kisah sebab yang penting kawan aku bertambah, aku tau secara 'teori' akan pengurusan dalam MTP sampailah apa itu boria. It's nice actually. Tapi nak kata kenangan banyak tu, hmmmmm, tak. Tapi sumpah TRASH best! Hahaha.


Till then, doakan kemudahan, kesihatan, kelancaran, ketenangan saya dalam menempuhi liku-liku perjalanan sebagai seorang pelajar Kejuruteraan Mekanikal, untuk 11 minggu yang akan datang, untuk 4 tahun ini. Amiin. *Hamboi ayat kau. :)

Trash. Okay kemain kesian punya nama. Haha.
Seta Walinongsari. K10 & K11. :)
Sila vote untuk aku upload ke 9GAG. Haha.

*Credit : Izzah Syafiqah.

No comments: