Sunday, March 3, 2013

BLABLA | Malas. :P

Assalamualaikum w.b.t

040313. Okay 3 bulan dah aku tak update pape kat blog nih. Hmm *pasang vacuum cleaner kuat - kuat sedut habuk* :P Aku cuma malas nak fikir apa nak tulis, apa nak cakap. Takde idea? Hmm iya jugak kot. Hahaha So ni dah bulan 3. Ni first time tahun ni aku tak update post pasal birthday aku. *Tetiba* *Bajet retis bajet ada orang nak baca bajet kelakar* ==' Eh tahun ni birthday aku walaupun bukan dengan kawan2 SEHEBAT asasi sampai 'birthday aku disurprisekan party' *ayat Hasmila Nazri* tapi still ada something yang aku takkan lupa kot. Sehari sebelum birthday, watlek gua pergi sondol pintu van syarikat orang. Hahaha First time gua langgar orang, lepas tu bawak member2 yang BARU kenal pulak tu. Sumpah segan giler gua dekat Kolaq, Aisyah, Kak Ain. Haishhh. Tapi seriously bersyukur takdelah teruk mana, kitorang pun takde pape tu pun dah cukup satu nikmat dan cuma Allah nak uji aku + dewasakan pemikiran aku yang sekarang umur aku bermula dengan nombor 2. Hmm "Nampak Allah nak dewasakan hambaNya ni yang selalu sangat main - main ni?" :) Dan paling penting, 31 Januari aku di MRSM Gemencheh. Hahaha. Jalan - jalan dalam tu, jumpa Cikgu Herda a.k.a 'bakal Kak Long', pastu tetiba dapat kad birthday dari 'beliau'. *Tetiba* :P

Saya Budak Mechy. Saya okay. :)
So Alhamdulillah semester 1 dah habis dengan lulusnya. Hahaha. Bila dah degree ni, 'A' bukan lagi target aku. Dapat lulus tanpa fail pun sebenarnya dah cukup untuk aku berlari ke The Mines ulang alik tanda excited. Okay melampau. Result pun lepas dari target sendiri. Okay takyah nak "Woah giler hebat siot!" sangat sebab aku jenis buat target untuk 'at least' yang aku kena dapat. Pada aku, target tinggi tinggi pastu tak dapat pastu kecewa pastu bunuh diri. Owh aku taknak macam tu. Hahaha. Tapi tak bermakna jugak aku cukup berpuas hati tanpa sebarang usaha untuk tingkatkan lagi 'target' aku tu untuk masa akan datang. Hmm :) Moment paling pahit menjelang paper Engineering Material kot. Sehari sebelum exam, aku boleh demam, pening bagai nak hape. Most of the time aku terlantar kat katil and bila rasa okay sikit, bangun, duduk kat meja study, bukak note tak sampai 5 minit, terus pening balik. Tapi Alhamdulillah, masih lulus dengan jayanya. :)

Okay lain. Semenanya sekarang ni aku dah masuk Minggu 3 dah pun untuk semester 2 ni. So far, tak busy mana pun lagi, so tulah sebabnya aku terpanggil untuk bukak balik blog ni. Dan bila aku dapat tahu ada 'orang' ni dah tahu blog aku. So macam gelabah gua recheck balik apa yang pernah aku bebelkan selama ni. Hahaha okay tak pun semenanya. Takde apa pun yang pelik yang dalam blog ni. Hehehe. "Tapi malu tetap ada jugak semenanya.", bermonolog aku sendirian. :)

So there's nothing left yang aku nak perkatakan lagi. Mohon doakan kesihatan, kemudahan, ketenangan untuk hadapi semester 2 ni pulak. Berhadapan dengan Strength of Material, Engineering Mathemetics II, Dynamics, Electrics & Electronics, Programming, dan lain - lain lagi, bukanlah satu perkara yang mudah. Ya, tau tu. Hmm *sambung main game* Hahaha. Eh, seriously aku tak masuk lagi mood study. Haiyoo habeslah habeslah. Hmm nanti ah masuk minggu 12 aku start serabut. "Okay JANGAN MUIZ!". Kbai. :P

To those yang malas selevel atau lagi teruk dari aku, mohon motivasikanlah diri korang. Jangan malas malas. Tau tak malas, buat kerja last minute ni semua hanya akan menhancurkan korang pada masa akan datang. Seriously. I meant it. *sambung main game*

First time dapat angpau. :DDD

#PrayForLahadDatu







2 comments:

Anonymous said...

muiz!! all the best!! hahaha :D

Anonymous said...

selamat maju jaya, muiz.. :D